Döviz Kurları
DOLAR Alış YTL
Satış YTL
 
EURO Alış YTL
Satış YTL

SEKTÖRÜN ÖNEMLİ ÜÇ AİLESİNDEN YENİ BİR OLUŞUM

Ragıp Geylani: "Biz sektörün en genç firmasıyız. Ancak strateji ve hedeflerimiz günlük değil. Çok uzun bir planlama yaptık. Bu süreçleri doğru yapılandırmak ve yaşamak adına üç güçlü ve saygın ailenin birlikteliği ortaya çıktı. Hedeflerimizi gerçekleştirecek güç, bilgi, birikim ve eğitime sahibiz. Profesyonel kadroyla çalışıyor ve yine profesyonel bir kadrodan hizmet alıyoruz."

Halı sektörünün bilinen üç önemli ailesi, Batallı, Geylani ve Muhittinoğlu aileleri güçlerini BGM Halı adıyla birleştirdi. Ayakları yer sağlam basan, ileriye dönük planlamaları olan, sektörde öncü olabilecek bir kurgu ile doğan BGM Halı, üretimden pazarlamaya geniş bir ağ ile iç pazarda söz sahibi olmayı hedefliyor.

BGM Halı’yı tanıtabilir misiniz? Öyküsü nedir?

BGM Halı, Gaziantep’in en seçkin ailelerinden devlet bakanı merhum Mehmet Batallı’nın oğulları Tolga ve Davut Batallı ile Mustafa Geylani’nin oğulları Ragıp, Burak Geylani ve Adnan Muhittinoğlu’nun oğlu Abdullah Muhittinoğlu tarafından 2012 yılı sonunda kuruldu. Üç ailenin güçlerini birleştirerek, sektörde ayakları sağlam yere basan ve ileriye dönük süreçte ülkemizin sayılı markalarından biri olacak firmamızın temelini atmış bulunmaktayız.

Kuruluştan bugüne aldığınız mesafeyi göz önüne alacak olursak, BGM Halı bugün sektörde nasıl bir yer kaplıyor?

Kuruluşumuzdan bugüne kadar bir yandan uzman ve profesyonel ekibimiz tarafından sektör analizlerinin yapıldığı, diğer yandan fabrikamızın inşaatı, makinelerimizin kurulum süresi, tasarım ve Ar-Ge departmanlarımızın yoğun gayret ve çalışmaları neticesi oluşturulan kalite ve bugün artık tezgâhlarımızda dokunan emeklerimizin karşılığını aldıkça duyduğumuz mutluluk büyük. Tabi çok yeniyiz ve henüz müşterilerimize ürünlerimizi sunmadık. Şu an sunum hazırlıklarındayız.Müşteri memnuniyeti, talep ve ihtiyaçlarına oldukça değer veren BGM Halı, insan kaynakları, tanıtım, Ar- Ge gibi çalışmalarıyla ’kurumsal kimlik’ belirleme aşamasında oldukça başarılı bir tablo çiziyor.

Geniş kapsamlı bir soru olacak ama neden BGM Halı? Müşterilerinizin sizi seçmelerinde göstereceğiniz öncelikler nelerdir?

Her şeyden önce BGM Halı olarak sektörde duruşumuz ve sektöre bakışımız çok farklı. Sektörde çok değerli markalarımız var. Biz bu değer verilen markalardan biri olacak kararlılıkta, inanç ve azimle çalışmalarımıza devam ediyoruz. BGM Halı, insan kaynaklarına değer vererek işe başladı. Profesyonel kadromuz hedeflendiğimiz sürece kilitlenerek, amatör ruh ve heyecanla çalışmalarını sürdürmekte. Biz her şeyden önce müşterilerimizi dinleyip, onlara kulak vererek, onlarla birlikte bir süreç oluşturuyoruz, ürünlerimizi yapıyoruz. Müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarına çok hızlı cevap verecek çevik ve kıvrak bir yapımız var. BGM Halı’nın koleksiyonundan bahsedecek olursak, ürünlerinizi nasıl, neye göre belirliyorsunuz? Bu yönde çalışmalarınız nelerdir? Aslında bir önceki sorunuzda bunun cevabını verdik. Sektör artık tamamen modaya dayalı ilerlemektedir. Bizde bu süreçte modada gündemi takip ederek, müşterilerimizin istek ve taleplerini dinleyerek koleksiyonumuzu belirledik. BGM Halı koleksiyonlarında önümüzdeki sezon birçok yeniliğe imza atacak. Bu yeniliklerin başında çocuk halıları gelmektedir. Profesyonel kadrosu, bilinçli üretim ve pazarlama ağı sayesinde geniş kitlelere hitap edecek kararlılıkla kurulan BGM Halı, kısa sürede iç piyasada etkin bir güç olacağa benziyor.

Son dönemlerde çocuklara yönelik özel halılar, üç boyutlu, dijital ortamlarda baskılanmış halı biçimleri oldukça yaygın biçimde evlerde kullanılmaya başlandı. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizin de bu yönde çalışmalarınız var mı?

Çocuklarımız geleceğimiz. Bugün çocuklarımızın yaşam alanlarını özelleştirebilecek ortam ve imkânlara sahip olmaya başladık. Çocuklarımızın artık kendilerine özel odaları ve eşyaları var. Çocuklarımıza en güzelini yapma gayreti içerisindeyiz. Durum böyle olunca halılarda da özel çocuk koleksiyonları olmaya başladı. Şu an olmasa da, ilerleyen süreçte biz de mutlaka çocuklar için koleksiyon yapacağız.

Ar-Ge çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz? Çalışmalarınız ne yönde ilerliyor?

Piyasada rekabet çok kızıştı. Markaların kendilerine has ürünlerle anılacağı dönemdeyiz. Biz de geleceğe ve markaya yatırım yapan bir firma olarak, en büyük harcamayı Ar-Ge departmanımıza ve çalışmalarına yapıyoruz. Tabi çalışmaların içeriği hakkında bilgiyi şu an veremiyoruz. Ancak çalışmalarımızın çok iyi ilerlediğini söyleyebiliriz.

Teknoloji ve tasarım halı sektörü için mühim bir mesele. BGM Halı bu iki kavramı nasıl tanımlar?

Teknoloji damar, tasarım ise kan. Kısa ve öz bir tanım oldu umarım.

İç ve dış pazardaki etkinliğiniz nedir? Belirli bir stratejiniz var mı?

Biz yapılanmamızı tamamen iç pazar üzerine kurduk. İç pazarda yapılanmamızı bitirip, müşterilerimize kusursuz hizmet verdiğimiz gün ihracata yöneleceğiz. Tabi ki ihracatın önem ve kıymetinin farkındayız. İç pazar yapılanmamız neticesinde %50 iç pazar, %50 dış pazar hedefimiz var.

Ekibinizi kurarken nelere dikkat ediyorsunuz? Sektörün önemli sorunlarından kalifiye eleman sıkıntısını sizde de yaşanıyor mu?

Ekibimizde yönetici kadromuzu sektörde kendilerini kanıtlamış, profesyonellerle oluşturduk. Önce vizyon hedefimizi aktardık ve kararlılığımızı gördüler inanarak geldiler. Personel konusunda çok ince eleyip sık dokuyoruz. Çalışanlarımızın tamamı önceliğimizin kaliteli ürünler üreterek, müşterilerimizin memnuiyeti konusundaki hassasiyetimizin farkında. Kalifiye eleman konusunda evet zorlandık ama bekledik, sabrettik ve şu an kriterlerimize uyan çalışanlarımızla yol alıyoruz. BGM Halı’nın bütün çalışanları aynı hedefe inanmış ve daha iyiyi yapmanın gayretinde.

BGM Halı’nın reklam ve tanıtım kampanyaları nasıl ilerliyor? Önümüzdeki dönemlerde uygulamayı planladığınız bir reklam projeniz var mı?

Tanıtımlarımız gayet iyi ilerliyor. Reklamın medya boyutunun şu an için erken olduğunu düşünüyoruz. Yapılanmamızı tamamladığımız zaman daha büyük boyutlu reklam çalışmalarımız olacak.

13. Uluslararası Halı ve Zemin Fuarı katılımcılarındansınız. Fuar ve fuarlar hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Fuarlar firmaların vitrinidir. Bizler tıpkı bir bayrama havasıyla katılacağımız fuarlara hazırlanır ve kendimizi en iyi ifade edebileceğimiz çalışmaları yaparız. Fuarların, hem katılımcı hem de ziyaretçi boyutu çok önemli. Doğru katılımcı ve ziyaretçilerin olduğu her fuarda yer almayı düşünüyoruz.

’Kalite ve Güven’ kelimeleri sizin için ne anlam ifade ediyor?

Bizce BGM Halı’yı ifade ediyor. Marka olmanın yolu, tüketici memnuniyetidir.

BGM Halı Türkiye ve Dünyanın halı merkezi olan Gaziantep’te faaliyet gösteriyor. Gaziantep’in ve Türkiye’nin halı geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce Halılarımız dış pazarda yeteri kadar önem görebiliyor mu?

Dünyada makine halısı üretiminin üçte biri Türkiye tarafından karşılanıyor. Bu, ülkemiz adına sevindirici bir durum. Ama kendimizi daha da geliştirmeliyiz. Biz, makine halıcılığını çok iyi biliyoruz. Daha iyi durumda olabiliriz. Bizim çok iyi bir üretim gücümüz ve firmalarımız var. Ancak bunların yanı sıra, daha iyi tanıtıma ihtiyacımız var. Gerek ülkemizin ve gerekse şehrimizin sektördeki yeri, değeri ve önemi daha iyi anlatılmalı. Bunları yapabilirsek halılarımızın layık olduğu değeri alacağını düşünüyorum.

Sektör içinde müthiş bir rekabet söz konusuyken, sizin bu rekabet ortamında beklenti ve taleplere nasıl cevap veriyorsunuz? Piyasadaki rekabet hakkında ne söylemek istersiniz?

Biz rekabetin farkında olarak sektöre girdik. Kaliteli üretim, istikrarlı, sürekli yenilikçi olan, doğru ürün doğru fiyat politikası uygulayan firmalar bu yarışta her zaman söz sahibi ve önde olacaktır. Biz de bu kararlılıktayız. Günlük değil, uzun vadeli planlamalar yapan BGM Halı, piyasanın ’zorlu rekabet koşullarına’ iyi bir yapılanma ile hazırlanıyor. Bu durum BGM Halı’nın piyasada yeni olmasının yanı sıra, sektörde deneyimli olan aileler tarafından kurulmasının büyük avantajını gösteriyor.

Sektörün eleman, teknoloji, dış pazara açılıp açılmama, iç pazarda yoğun bir rekabet gibi belli sıkıntıları var. Sizin bu durumlar karşısında aldığınız tedbirler nelerdir?

Biz sektörün en genç firmasıyız. Ancak strateji ve hedeflerimiz günlük değil. Çok uzun bir planlama yaptık. Bu süreçleri doğru yapılandırmak ve yaşamak adına üç güçlü ve saygın ailenin birlikteliği ortaya çıktı. Hedeflerimizi gerçekleştirecek güç, bilgi, birikim ve eğitime sahibiz. Profesyonel kadroyla çalışıyor ve yine profesyonel bir kadrodan hizmet alıyoruz.

2013’den beklentileriniz nelerdir? Nasıl bir yıl olmasını öngörüyorsunuz?

Öncelikle, 2013’ün bütün üreticilerimiz adına çok verimli geçmesini diliyoruz. Biz BGM Halı olarak bu yılı yapılanma yılı olarak kabul ettik. Bu yılsonunda yapılanmamızı tamamen oluşturacak ve sektörün başrol oyuncularından biri olacak karalılıktayız.

Eklemek istediğiniz başka bir şey var mı?

BGM Halı’yı anlattığımız ve çok keyifli geçen bu ilk söyleşimiz için teşekkür ederiz. Tolga Batallı, Ragıp Geylani ve Abdullah Muhittinoğlu.

06.03.2013
Bu haber 69921 okundu.
Yazdır Yorum Yaz
YORUM EKLE
Lütfen yorum eklemek için bilgileri eksiksizce doldurunuz.
Adınız
Lütfen adınızı yazın.Lütfen adınızı yazınız.
Email
Lütfen email adresinizi yazınızGeçersiz email adresi.
Yorum
Lütfen yorumunuzu yazınız.
Yorumunuz çok kısa.
Karakter Kaldı
Son Eklenen Yorumlar