Döviz Kurları
DOLAR Alış YTL
Satış YTL
 
EURO Alış YTL
Satış YTL

BİR KUŞUN İKİ KANADI: İÇ VE DIŞ PAZAR

Ahmet Murat Ercan: "Biz Dinarsu olarak iç ve dış pazarı bir kuşun iki kanadı gibi görüyoruz. Bu bağlamda, dış pazardaki büyümemiz rekabetçi yanımızı kuvvetlendirerek, bizim içeride daha uygun maliyetli ve yenilikçi ürünler sunmamıza yardımcı olacaktır."

Evlerimize konfor getiren ürünler arasında önemli bir yere sahip önemli bir marka… Konfora ilişkin bilinçaltımızdaki bütün yerleşik figürler içerisinde belki de en çok öne çıkanı… Duvardan duvara kavramına kendi boyutunda küresel bir oyuncu olmak amacıyla çok çabalayan bir sanayi girişimi… Son teknoloji entegre tesislerinde fotoğraf kalitesinde baskı yapabilme yeteneğiyle kıskanılan bir marka olarak Dinarsu, yerleşik geleneğin ötesinde modern kavramına en uygun konseptiyle her zaman rakiplerinden bir adım daha önde… Büyük düşünüp büyük oynamaya çalışan, küresel bir güç olmak için Türkiye’den esen olumlu rüzgarı arkasına alıp hamleler yapan Dinarsu, yeni çıkartacağı ürün konseptleriyle de bir kez daha gücünü kanıtlayacak gibi görünüyor.

Dinarsu, ’halı’ denince akla ilk gelen marka olma özelliğiyle oldukça etkileyici bir marka… Bu markanın ortaya çıkış sürecini, kuruluşunuzdan bugüne anlatır mısınız?

Dinarsu, 1955 yılında Dinçkök, Arca ve Sugan ailelerinin ortaklığıyla kurulan ve bu ailelerin soyadlarından esinlenerek oluşan ülkemizin köklü markalarından biridir. İlk yıllarında Eyüp’teki arazisinde faaliyetlerini sürdüren Dinarsu, 1975 yılında organize sanayi bölgesinin kurulmasıyla Çerkezköy’de şu an faaliyetlerimize devam ettiğimiz 330 dönümlük arazisine taşınmıştır. 2005 yılında, Erdemoğlu Holding’e devrinden sonra yapılan iddialı yatırımlarla Dinarsu, iç pazardaki liderliğini perçinlediği gibi küresel ölçekte firma olma amacına da emin adımlarla ilerlemektedir.

Marka değeri ülkemizde her zaman yeteri kadar önemsenmeyen bir konu. Buradan bakınca size göre Dinarsu özelinde markanın yaratılma süreci için neler yapılmalı, ilerleyen süreçte onu korumak adına atılması gereken adımlar nelerdir?

Bu konuyu küresel ve yerel açıdan ele almak gerekir. Dinarsu, Türkiye’de halihazırda zaten ciddi bir markadır fakat küresel anlamda alınması gereken çok daha ciddi bir mesafenin bulunduğu da bir gerçektir. Bu bağlamda, markamızın güçlendirilmesinden ziyade içinde bulunduğu sektörlerin pazar hacminin artırılması konusunda önemli adımlar atmamız gerekiyor. Reklam ve halkla ilişkiler faaliyetleriyle özellikle duvardan duvara halı ürününün doğru bilinen yanlışlarını halkımıza anlatmamız gerekiyor. Gelişmiş ülkeler deyince ilk akla gelen ABD ve İngiltere gibi ülkelerde havaalanlarından tutun banyo zeminlerine kadar geniş bir yelpazede kullanım yeri bulan ürünümüz maalesef yıllardır yürütülen antipropaganda faaliyetleriyle kan kaybederek, iç pazarda hakkettiği noktanın çok uzağındadır. Isı yalıtımıyla sağladığı enerji tasarrufu, ortama kattığı estetik katma değer, ses yalıtımı ve ortamdaki tozların sirkülâsyonuna engel olup, alerjik durumları önleme gibi faydalarını sıraladığımızda halkımızın ürünümüze göstereceği ilginin de bir o kadar artacağından şüphem yoktur.

Pazarın etkin bir gücü olarak siz halı sektörünün içerisinde bulunduğu durumu nasıl görüyorsunuz?

Ülkemizin genç, dinamik nüfusunu ve istikrarlı bir şekilde büyüyen ekonomik gücünü düşündüğümüzde hala büyük bir potansiyel barındıran pazar hacmini tespit edebiliriz. Özellikle, duvardan duvara halı pazarında ülkemizde kişi başına düşen tüketime baktığımızda gelişmiş ülkelerdekinin onda biri seviyelerinde olması var olan potansiyelin somut bir göstergesidir. 2013 yılı beklentileriniz ve yeni ürün çalışmalarınız var mı? Tüketiciler Dinarsu’nun yeni ürünleri ile karşılacaklar mı bu yıl içerisinde? Yaptığı yatırımlarla sadece ülkemizde değil, dünyada ilkleri gerçekleştiren Dinarsu, 2013 yılında iddialı ve ses getirecek yenilikleri ilk çeyrek içerisinde tüketicilerimizle paylaşacaktır. Bu yenilikler hem Dinarsu’nun pazar payını artıracağı hem de içinde bulunduğumuz sektörün hacmini artırıcı etkisiyle meslektaşımız olan diğer firmalara da olumlu bir etkide bulunacağından şüphemiz yoktur.

Dünya’ya halı satan bir öncü…

Türkiye’de halı denilince akla ilk gelen markalardan Dinarsu Halı, kıtalararası bir ticaretle Türk Halısını Avrupa’dan Amerika ve Ortadoğu’ya dünya pazarına sunuyor.

Yurtdışı pazar da artık oldukça önemsenen bir ticari faaliyet enstrümanı. Böyle olunca Dinarsu’nun ilgilendiği pazarlar ve ihracat hamleleri hakkında bilgi edinebilir miyiz?

Kesinlikle çok önemli bir konudan bahsediyoruz. Bizler Dinarsu olarak iç ve dış pazarı bir kuşun iki kanadı gibi görüyoruz. Bu bağlamda, dış pazardaki büyümemiz rekabetçi yanımızı kuvvetlendirerek bizim içeride daha uygun maliyetli ve yenilikçi ürünler sunmamıza yardımcı olacaktır.

Dinarsu olarak dış pazarda sadece belirli bir bölgeye odaklanmak yerine dünyanın başta Avrupa, Amerika ve Ortadoğu olmak üzere her yerine dağılan dengeli bir politika güdüyoruz. Bu çerçevede beş yıl önce ciromuzun neredeyse yüzde onunu bile bulmayan ihracat rakamları, özellikle Erdemoğlu Holding bünyesine geçtikten sonra yapılan yatırımlar ve yaratıcı, özverili insan kaynağımız sayesinde şu an ciromuzun yüzde kırkına ulaşmıştır. Halı pazarı rekabete açık, uluslararası arenada güç oluşturabileceğimiz önemli bir potansiyel barındırıyor. Türkiye halı üreticilerinin dış pazarlarda daha etkili olması için sizce neler yapması gerekir? Sadece halı üreticilerinin değil, tüm üreticiler olarak yapmamız gereken en önemli şey bizler gibi aynı ürünü ya da hizmeti sunan diğer ülke üreticilerinden farklı bir şeyler sunmamızdır. Müşterilerin her zaman aradıkları en önemli şey farklılıklar ve yeniliklerdir. Günümüzde bir ürünün yaşam eğrisi neredeyse yıllar bazından aylar bazına indirgenmiştir. Her katıldığınız fuarda, her müşteri ziyaretinde en temel konu yeni ürün ya da hizmetlerin neler olduğudur. Aksi takdirde katma değer yaratmaktan uzak ve bizlerin gelecekteki yapacağı yatırımlarla ilgili şevkimizin kırıldığı neredeyse başa baş noktasında alışverişlerin yapıldığı sürdürülemez bir sürecin içine girme tehlikesiyle her zaman karşı karşıyayız.

Kurumsal, Küresel, Kaliteli = Dinarsu Halı

Çalışma prensibi olarak kurumsal ve kaliteli bir yapıya sahip olan Dinarsu Halı, Dünya çapında ticari bağlantılar kuruyor. Dinarsu Halı, vizyon ve misyonuyla yeni yıla daha umutla bakıyor.

Halı sektörünün sorunları size göre nasıl sıralanmalıdır? Hammadde, üretim kalitesi, kalifiye eleman, ArGe, KnowHow, inovasyon vs…

Aslında bahsetmiş olduğunuz parametrelerin neredeyse tümü diyebiliriz. Öncelikle, ülke olarak petrol kaynaklarımız çok kısıtlı. Halı sektöründe de kullanılan sentetik hammaddelerin çok büyük bir kısmı petrol türevlidir. Bundan dolayı ciddi bir ithal hammadde bağımlılığı söz konusudur. Dünyada her üç parça halıdan birinin Gaziantep ilimizin ürünü olduğu düşünüldüğünde, üretim kalitesi ve kalifiye eleman gibi konularda ciddi bir mesafe kat edildiği görülmektedir. Ama aynı durum duvardan duvara halı için maalesef söylenemez.

Coğrafi olarak belirli bir bölgeye odaklanılmamış olması, bu konudaki en ciddi handikaptır ama Dinarsu olarak bizim amacımız Gaziantep’te yakalanmış başarıyı aynı şekilde Çerkezköy’de de yakalamak ve dünyanın sayılı duvardan duvara halı üretim merkezlerinden biri olmaktır. İnovasyon olarak sektörümüz genelinde bir değerlendirme yapmaktansa şirketimize özel baktığımızda, fotoğraf kalitesinde baskı yapabilen dünyadaki ilk ve şu an için tek olma özelliğini koruyan halılarımızla son üç yıldır katıldığımız tüm fuarlarda ve iç pazarımızda çok olumlu tepkiler alıyoruz.

2013 yılı Domotex’te sunduğumuz, ortamda kullanılan ışık rengiyle desen değiştiren halılarımız da özellikle oteller, eğlence mekanları ve değişik konsept arayan mimarlar ve tasarımcılar tarafından çok beğenildi. Son olarak şunu belirtmeliyim ki, başta Yönetim Kurulu Başkanımızın bize sunduğu vizyon, sonrasında da hem ülkemizin hem de dünyanın sayılı nitelikli bayi yapısıyla ve şirketimizin her kademedeki personeliyle başarıya odaklanmış bir yapımız var. Bu yapı sayesinde Dinarsu olarak hem şirketimizin, hem sektörümüzün hem de ülkemizin geleceğine çok olumlu ve umutlu bakıyoruz.

06.03.2013
Bu haber 69921 okundu.
Yazdır Yorum Yaz
YORUM EKLE
Lütfen yorum eklemek için bilgileri eksiksizce doldurunuz.
Adınız
Lütfen adınızı yazın.Lütfen adınızı yazınız.
Email
Lütfen email adresinizi yazınızGeçersiz email adresi.
Yorum
Lütfen yorumunuzu yazınız.
Yorumunuz çok kısa.
Karakter Kaldı
Son Eklenen Yorumlar