Döviz Kurları
DOLAR Alış YTL
Satış YTL
 
EURO Alış YTL
Satış YTL
DAİMA GENÇ VE DİNAMİK

Eyyüp Uymaz: “Gençliğin getirdiği dinamizm ile bizlerin deneyimleri birleşiyor ve başarıyı yakalıyoruz.“

Halı piyasasında 20 yılı aşkın deneyimi olan Anadolu Halı ve Şirvan Halı firmalarının yenilikçi girişimi olarak doğan Carpetus, başarılı çalışmalarına devam ediyor. Şirketin kurucu ortaklarından olan ve Avcılar\'daki Anadolu Halı mağazasıyla perakende hizmet vermeye devam eden Eyyüp Uymaz dergimizin sorularını cevapladı.
 
Firmanızı ve sizi daha yakından tanıyabilir miyiz?

Carpetus, 2001 yılından bu yana hizmet veren, genç ve dinamik yapısıyla iç mekan tasarımı dünyasındaki gelişmeleri, trendleri yakından takip eden ve günümüzün hızlı değişimlerine ayak uydurabilen bir halı firmasıdır.

Ben şirketin kurucu ortaklarındanım. İki kuşaktır halı sektöründeyiz ve ortağım Nazif Kıymaz da aynı şekilde 40 yılı aşkın süredir halı sektöründe. Ben, Carpetus\'un gücünün buradan geldiğine inanıyorum: “Gençliğin getirdiği dinamizm ile bizlerin deneyimleri birleşiyor ve başarıyı yakalıyoruz“ diye düşünüyorum.

Üretim ve satışlarınızı nerelerden gerçekleştiriyorsunuz?

Ürünlerimizin üretiminin bir kısmı Hindistan\'da, bir kısmı da Türkiye\'de gerçekleşiyor. Ancak nerede olursa olsun, ürünlerimizi üretirken kaliteden ödün vermeyen, ticaret etiği dahilinde ticaret yapan ve tasarlanan ürünü en başarılı şekilde üretecek kişilerle çalışmayı prensip edindik. Satışlarımızı ise İstanbul Göztepe\'deki showroom mağazamızda gerçekleştiriyoruz.

Ürünleriniz ve koleksiyonlarınız nelerdir? Yeni bir ürününüz var mı?

Koleksiyonlarımızın en geniş yelpazelisi şu anda piyasada kendi başına bir marka olmuş olan “Polimix” ürünümüz. Polyester türevi farklı iplerin el dokuması ve güncel desenler ile dokunması ile ortaya çıkan bu ürüne belli aralıklar ile yeni desenler ekleyerek koleksiyonumuzun hep canlı kalmasını sağlıyoruz. Polimix türündeki ürünlerimizden Gökkuşağı ve Tombul isimli ürünlerimiz de özellikle trendleri yakalayan renk seçimleri ile çokça beğeniliyor. Bunun yanında özgünlüğünü korumak için sınırlı dağıtımını yaptığımız “Sır” isimli yüksek kalitede Nepal cinsi bir ürünümüz var. İçerdiği yapay ipek ile son derece ışıltılı bir hava yaratıyor. Ayrıca Aurora beyaz ve BonBon koleksiyonlarımızın dağıtımı da devam etmektedir. Dağıtımına yeni başladığımız bir ürün de parça dana derilerimiz. Arjantin\'den gelen derilerimiz dekorasyonlarda doğal ürünler olarak öne çıkıyor.

Yeni ürün çalışmalarına gelince, Carpetus\'ta bu çalışmalar kesintisiz olarak devam eder. Ancak yeni bir düşüncenin olgunlaşması ve mükemmel kalitenin yakalanması için geçmesi gereken belirli bir süre var. Bu süreçte ürünlerimiz hakkında çok fazla bilgi vermemeyi tercih ediyoruz, çünkü istenen kalite ve estetiğe ulaştıramadığımız projeleri son aşamada bile üretimden çekebiliyoruz. Bu sebeple size şimdilik şu açıklamayı yapmakla yetinmek isterim: Artık sizin yerinize halınız modayı takip edecek!

Tasarımlarınızı nasıl gerçekleştiriyorsunuz? Hangi aralıklarla yeni model veya koleksiyon üretiminiz söz konusudur?

Tasarımlarımızda ortağımız Nazif Bey\'in katkıları büyük. Onun tasarım zevki ve yenilikçi yapısı bizim genç bir şirket olarak kalmamıza ve üretkenliğimize büyük katkıda bulunuyor. Ayrıca şirketimizin kuruluşundan kısa bir süre sonra beraber çalışmaya başladığımız Tamer Nakışçı ile yeni çalışmalarımız olacak. Sürekli estetik ve kalite arayışımız neticesinde yaklaşık altı ayda bir yeni desenler ve her sene iki yeni koleksiyon ile müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz.

Ürün uygulaması veya dekorasyon servis hizmetiniz var mı?

Biz toptancı bir şirket olarak kalmayı ve perakende alanında hizmet veren müşterilerimizi her şekilde desteklemeyi seviyoruz. Bu sebeple perakende hizmet alanlarında fazla faaliyet göstermiyoruz. Ancak müşterilerimiz özel dekorasyon ihtiyaçları için bizden farklı boyutlar ve renkler talep ettiğinde bunlara en yakın zamanda cevap vermeye çalışıyoruz.

Nasıl bir pazarlama politikası izliyorsunuz?

Ürünlerimizin kalitesi ve markamızla öne çıktığımızı düşünüyoruz. Ürünlerimiz gerek desenleri gerekse kaliteleri ile müşterileri çekiyorlar zaten. Ayrıca müşterilerimiz ile birebir ilgilenmeyi, onların mağazalarına uygun ürünler ve çözümler üretmeyi de seviyoruz.

Fuarlar da bizler için perakende halıcılarla buluşabildiğimiz, yeniliklerimizi tanıtabildiğimiz önemli alanlar olmaya devam ediyor.

Medyayı tanıtım ve reklam açısından ne şekilde kullanıyorsunuz?

Medya kesinlikle kitlelere ulaşmanın en önemli yolu. Bu sebeple, özellikle de sektörel yayınlarda, tarzımızı ve ürünlerimizi anlatabileceğimiz reklamlar veriyoruz.

Günümüzde basılı medya kadar internet de çok önemli bir iletişim aracı. Web sitemiz, yani sanal vitrinimiz de, Tamer Nakışçı denetiminde yenileniyor.

Büyüme hedef ve planlarınız nelerdir?

Biz büyümeyi piyasaya hep daha estetik, daha verimli ve kaliteli ürünler sağlamak olarak algılıyoruz. Bu sebeple de, 2001 yılından bu yana yaptığımız gibi, sektöre liderlik edecek ürünleri piyasaya sürebilmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Ürünlerimize değer veren firmalarla çalışmayı seviyoruz. Biz de bu bayilerimize gerekli desteği ve müşterilerine gönül rahatlığı ile sunabilecekleri yeni ürünlerle destek oluyoruz.

Sektörel fuarları takip ediyor musunuz?

Sektörel fuarlardan hem iç mekân tasarımındaki son trendleri takip etmek, hem de Carpetus markasını tanıtmak için oldukça fazla yararlanıyoruz. Özellikle Frankfurt\'ta gerçekleşen Heimtextil fuarı bize gelecek sezonun renkleri ve desenleri konusunda önemli ipuçları veriyor. Elbette Domotex Messe\'nin düzenlediği fuarları da gerek Almanya\'da, gerekse Dubai ve Çin\'de, yakından takip ediyoruz. Bu sene de alanında en önemli fuar kabul edilen Domotex Hannover Fuarı\'nda 2. Hall\'da olacağız ve Carpetus markasını uluslararası arenaya taşıyacağız.

Ayrıca katılımcı olarak da sektör fuarlarını çokça yararını görüyoruz. Geçen sene Zemin Fuarı\'nda birçok yeni ve değerli müşteri edindik. Ayrıca yaptığımız canlı müzik yayını ile de fuara renk kattığımıza inanıyoruz.

Sektörün bugünkü durumunda firmanızı nasılkonumlandırıyorsunuz?

Carpetus olarak sektörün içinde ama rekabet çarkları içerisinde yer almayan bir firma olarak görüyoruz kendimizi. Çok genç bir ekibimiz var. Bu ekiple kendimizi her daim dinamik tutuyoruz. Bu sebeple de sektördeki birçok firmadan daha yenilikçi, daha interaktif bir anlayışta işlediğimizi düşünüyoruz.

11.11.2008
Bu haber 10931 okundu.
Yazdır Yorum Yaz
YORUM EKLE
Lütfen yorum eklemek için bilgileri eksiksizce doldurunuz.
Adınız
Lütfen adınızı yazın.Lütfen adınızı yazınız.
Email
Lütfen email adresinizi yazınızGeçersiz email adresi.
Yorum
Lütfen yorumunuzu yazınız.
Yorumunuz çok kısa.
Karakter Kaldı
Son Eklenen Yorumlar