Döviz Kurları
DOLAR Alış YTL
Satış YTL
 
EURO Alış YTL
Satış YTL
ÜRETİM VE İHRACATTA DAİMA YÜKSEKLERDE
Fahrettin Kaplan: “1999‘lu yıllarda Gaziantep\'e ilk olarak CRT tezgâhlarını biz getirerek, modern dokuma tezgâhlarıyla üretimin başlamasına öncülük ettik.”

Kartal Halı, yüksek kalite ürünleri ve ihracattaki başarılarıyla dikkat çeken bir firma. Gaziantep\'ten dünyaya açılan bu pencereden yayılan ışık her geçen gün daha çok parlayarak yoluna devam ediyor. İşte bu başarılı firmanın yönetim kurulu üyesi Fahrettin Kaplan sorularımızı içtenlikle cevaplayarak çalışmalarını dergimizle paylaştı.

Kartal Halı ne zaman ve nasıl kuruldu?

İlk halı üretimine 1985\'li yıllarda başladık ve 1995\'te kurumsallaşmaya yönelik olarak başlayan çalışmalarımızla bugünlere geldik. İlk başladığımız yıllarda eski Antep tezgâhlarımız vardı. Yaklaşık 150-200 tane civarındaydı, 1999 yılında Gaziantep\'e ilk olarak CRT tezgâhlarını biz getirdik ve modern dokuma tezgâhlarıyla üretimin başlamasına öncülük ettik. Bilgiyi saklamadık ve paylaştık. Böylece Gaziantep\'in bugünkü gelişiminde bir pencere açmış olduk.

Aslında çok büyük ama bir o kadar da mütevazi bir firmasınız. Üretim kapasiteniz ve firmanız hakkında biraz daha detaylı bilgi alabilir miyiz?

Toplamda 50.000 m2 kapalı alanda faaliyet gösteren firmamız sektörün çok önemli bir üreticisi konumundadır. Firmamız parça halı üretiminde yıllık kapasite olarak 10.000.000 m2\'dir. P.P. iplik üretimimiz yıllık olarak 13.000 tondur.

Firmamız üretim akışı olarak, kendi üretim iplikleriyle, sahip olduğu modern teknik donanımlarıyla en üst düzeyde parça halı ve duvardan duvara halının yapılmasında her türlü geleneksel ve modern makine teçhizatıyla mevcut dokuma sisteminin en iyi şekilde kullanarak, makine halısı sektöründe haklı yerini almıştır. Bütün bu birleşimler sonucu kendi yapısına uygun modern donanımlı üretim, iplikten dokumaya, oymadan halı tıraşına kadarki her aşamayı takip ve kontrolünü alanın da en iyi kişiler tarafından yapılması başarılı olmamızdaki en büyük etkenlerden birisidir. Üretim sırasında kalitemizi en üst düzeye çıkartacak teknolojileri kullanarak müşterimize en hızlı şekilde, kalitede ve rekabette yansıtarak Kartal Halı ile çalışmanın farkını gösteriyoruz. Tüm bu nedenler başarımızın ve sektöre yön veren bir üretici ve ihracatçı firma olmamızda çok önemli etkendir.

Üretiminizin ne kadarını ihraç ediyorsunuz?

Üretimimizin %99\'unu yurtdışına çalışıyoruz diyebilirim. Avrupa, Amerika, Kafkas Ülkeleri, Türki Cumhuriyetler, Arap ve Afrika ülkeleri gibi birçok ülkeye ihracat yapmaktayız. Ayrıca dış pazarda açılmak istediğimiz yeni pazarlar da var tabii.

Bu son Amerikan dolarının yükselmesi durumu sizin ihracatınıza nasıl yansıdı?

Son birkaç yıldır zaten ihracatta genel bir sıkıntı çekiliyordu. Doların yükseliş trendine girmesi ihracatta muhakkak bir olumlu hava estirdi tabiki. Tabi biz o dönemde de durmadık halen de durmuyoruz. Kendimizi ve pazarlarımızı geliştirmeye devam ediyoruz. Sizin en son sayınızda Halı derginizin kapağında da ifade etmiş olduğunuz gibi “Küresel Krizi Aşmanın Yolu: Yeni Pazarlar... Yeni İş İlişkileri” yani biz de sadece eskilerle yola devam etmek yerine dünyaya açılıp yeni pazarlar bulmak gerektiğine inanıyoruz. Üstelik zaten pazara girmiş olan bir başka üretici firmayla haksız rekabet riskine girmeye gerek yok. Bu durumu düzeltmek lazım.

Bu konuda radikal bir önlem almak da çok zor değil mi serbest piyasalarda?

Piyasadaki fiyat kırma kaynaklı haksız rekabeti ancak kurumsallaşmakla düzeltebiliriz inancındayım. Kurumsallaşmaktan kastım maliyet, amortisman ve pazarlama konusunda bilinçli firmalar tabiki. Bu bilinçle çalışan üreticiler bu hataları yapmaz en azından. Maalesef ülkemizdeki halı sektörünün sorunlarından bir tanesi de bu.

Firmanızı pazarda farklı kılan özellikler nelerdir?
Kartal Halı olarak bizim kendimize has güvenilirliğimiz, kalitemizle oluşturduğumuz desen, renk uyumu ve ürün çeşitliliği avantajlarımız var. Mükemmel müşteri servisi ve rekabet edebilir ücret politikamız, üretimin en iyi uzmanlar tarafından yapılıyor olması, sektöre sürekli değişiklikler sunabilen yenilikçi yapımız, kendi iplik üretimimizin tüm dünya trendlerine uygunluğu gibi artı özelliklerimizden dolayı firma olarak daima bir adım öndeyiz. Üretim fazla olabildiği için müşteri ihtiyacını anında karşılayabiliyoruz. Adeta bir süpermarket çeşitliliğinde ve zenginliğinde ürün sunabilme avantajıyla pazarda farkımızı ortaya koyuyoruz.

Farklı pazarlara göre renk ve tonlarda değişim oluyor değil mi?

Aslına bakarsanız bu konuda son 2-3 yıldan beri birçok değişimler oldu. Örneğin Kafkasya bölgesinde daha önceleri kahverengi ve tonları tutulurken artık parlak renkler de iş yapıyor, yani renk ve zevkler de büyük değişim oldu. Bir de artık dünyada moda ve trend takibi yaygınlaştığından kesin çizgilerle ayrılmıyor pazarlar.

2009 yılındaki hedefleriniz ve ihracatta ulaşmak istediğiniz nokta nelerdir?

Yeni pazarlar keşfetmek, kendimizi ve teknolojimizi sürekli yenilemeye devam etmek başlıca hedeflerimiz arasında. Bunların yanı sıra sahip olduğumuz müşteri memnuniyetini ve güvenilirliğimizi muhafaza etmeye devam edicez tabiki. Ayrıca firma olarak uygulamak istediğimiz farklı düşüncelerimiz de var. İhracatta daha ileriye gitmek hedefindeyiz ve ülkemize de bu yolda katkıda bulunmak istiyoruz.

Global ekonomik krizi değerlendirir misiniz?

Romanya gibi bazı ülkelerde doların bulunmamasından kaynaklı sorunlar yaşanıyor. Devalüasyon yaşanan ülkelerde zorlanıyoruz. Petrol fiyatlarının çok hızlı düşmesinden kaynaklı fiyat farklılıkları oluşabiliyor ve bu da müşterinin başını döndürüyor. Bu durum karmaşıklığa yol açıyor ve istikrar sağlanamıyor. Hammadde alımında şu anda biraz sıkıntı yaşıyoruz. Kriz dönemi firmaların kendilerini tekrar gözden geçirmesi ve planlarını düzgün yapması gereken bir dönemdir. Dikkat edilmezse bu dönemlerde eleme yaşanabilir. Ayrıca üreticilerin genelde kredi destekli çalışmasının 2009\'u zorlaştıracağını tahmin ediyoruz.

Son olarak Almanya\'da sergileyeceğiniz ürün grupları hakkında bilgi alabilir miyiz?

Sergileyeceğimiz yeni ürün grubu olarak birkaç ürünümüz var tabiki. Loca, Sandora, Schnille, With Viscos gibi yeni koleksiyonlarımızı müşterilerimizin beğenisine sunucağız.

09.02.2009
Bu haber 11121 okundu.
Yazdır Yorum Yaz
YORUM EKLE
Lütfen yorum eklemek için bilgileri eksiksizce doldurunuz.
Adınız
Lütfen adınızı yazın.Lütfen adınızı yazınız.
Email
Lütfen email adresinizi yazınızGeçersiz email adresi.
Yorum
Lütfen yorumunuzu yazınız.
Yorumunuz çok kısa.
Karakter Kaldı
Son Eklenen Yorumlar