Döviz Kurları
DOLAR Alış 2.2058 YTL
Satış 2.2098 YTL
 
EURO Alış 2.8586 YTL
Satış 2.8637 YTL
HADEKS, HALIMOD İLE EVE ÖZEL HALI DEVRİNİ BAŞLATTI
Ahmet Köker: “Müşterinin, tercih ettiği desen üstünde, renkleri istediği gibi yerleştirmesine imkan vererek kendine özgü bir ürün tasarlamasını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra, istediği ebatta ürün yaptırabilecek olan müşterilerimiz, ürün yıkama ve temizliğinde de ciddi kolaylıkları yaşadıkça görecektir.”

Halı sektörüne ivme kazandıracak ve belki de çığır açacak yeni bir ürün hazırlayan Hadeks A.Ş. firması ile sizler için görüştük. Yenilikçi firmanın geliştirdiği, eve özel halı üretmek fikri hem satıcıların hem de son kullanıcının yüzünü güldürecek bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor.

Hadeks A.Ş. tarafından marka tescili iki yıl önce gerçekleştirilen Halımod'un yenilikçi hedefleri arasında söz konusu koleksiyonun ihracatı da yer almakta. Bu açılım sayesinde Halımod, bir Türk markası olarak dünyaya tanıtılacak.

Halımod olarak yeni koleksiyonunuzu oluştururken özellikle nelere dikkat ettiniz?

Kendi koleksiyonumuzu hazırlarken üç kriter üzerinde yoğunlaştık. İlk kriterimiz; elbette müşteri memnuniyetidir. Müşterilerimiz, ürünlerimizi yıkarken herhangi bir sorunla karşılaşmamalıdır. İkinci kriterimiz; kendi kapasitemizle ilgilidir. Müşterimizin istediği ebat ve renklere cevap verecek şekilde çalışmalıyız. Son kriterimiz ise ürünlerimizin satışına dair belirlenmiştir. Ürünlerimiz, perakende tüccarları tarafından rahat ve hızlı şekilde satılabilmelidir.

Bir yıl önce hedeflenen tasarımın yapılabilmesi için var gücüyle çalışan firmamız, bu üç kriterin bileşiminden çıkan en verimli sonucu bulup ona göre koleksiyonu tamamladı. Ortaya çıkan sonuç eve özel halı fikri oldu. Böylelikle her müşterinin evinin ölçülerine ve zevkine göre, sorunsuz temizlenen halılar üretmeye başladık. Bu ürünleri, 11 desen, 13 kürk ve 11 deri çeşidiyle her zevke uygun şekilde zenginleştirebiliyoruz. Müşterinin, tercih ettiği desen üstünde, renkleri istediği gibi yerleştirmesine imkân vererek kendine özgü bir ürün tasarlamasını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra, istediği ebatta ürün yaptırabilecek olan müşterilerimiz, ürün yıkama ve temizliğinde de ciddi kolaylıkları yaşadıkça görecektir. Bizden sonra söz bayilerimizdedir.

Ürünlerin temizlenmesi sırasında yaşanabilecek sorunlara örnek verir misiniz?

Kısa bir örnek vermek gerekirse, kar beyaz rengindeki kürk üstüne şekerli çay tatbik edip iki gün beklettik. Günlük hayatta başımıza gelebilecek en olası kazadır bu. Kuruduktan sonra temizledik ve hiçbir şekilde lekenin kalmadığını gördük. Ayrıca sulu bezle silindikten sonra kürklerin kıvırcıklaşmadığını, formunun bozulmadığını gözlemledik. Müşterilerimizin, gönül rahatlığıyla ürünlerimizi kullanabilmeleri için her imalatımızın arkasında duruyoruz. Her halının arkasında markamız yer almakta. Ayrıca yıkama talimatlarında, ürünün kalitesinden Halımod markasının sorumlu olduğunu belirttik. Bu duruşumuzu ise örnekteki gibi çeşitli testler uygulayarak elde ettik.

Şu anda ağırlıklı olarak hangi renk grupları kullanılmakta?

Özellikle tercih edilen kahve, siyah ve beyazın tonlarının yanında pembe ve lilanın tonlarını da katarak renk kartelâmızı geniş tuttuk. Geçen yılın renklerinin 2009 yılında da etkili olacağını tahmin ediyor ve çalışmalarımızda sıklıkla kullanılacağını düşünüyoruz. Yeni renklerimizi de bu doğrultuda oluşturduk. Ayrıca, geliştirdiğimiz bu yeni üründe istediğimiz tonları çok kısa sürede çıkarabilme özelliğine de sahibiz. Dolayısıyla müşterinin her türlü zevkine uygun olarak hareket edebilir, istenilen renk ve kalitede ürün çıkarabiliriz.

Tüketicinin satın alma kriterleri ile sektörel sorunlar nasıl şekillendi? Sizin çözümünüz nedir?

Müşterilerimiz renk uyumu, kalite, ürünün bakımı gibi önemli noktalara dikkat etmektedir. Yani bir ürün, hem göz zevkine hitap etmeli, hem kullanışlı hem de dayanıklı olmalı. Pazarın gelişmesi ve rekabetin artışı, müşteri talepleri üzerinde daha fazla durmamızı gerektiriyor. Üretim aşamasında bunların hiçbirini göz ardı etmemek lazım. Öte yandan, tüketiciler standart olanın dışına çıkmak istiyorlar. Özgün tasarımlar ortaya çıkarmak, kendi çizgilerini oluşturmak, özel bir dekorasyona sahip olmak istiyorlar. Yenilikçilik ve yaratıcılık ihtiyacından yola çıkarak, yeni koleksiyonumuz, müşteri eksenli bir çalışma sonucunda, söz konusu taleplere çözüm olarak oluşturulmuştur.

2009 yılında beklentileriniz nelerdir?

Halımod markasıyla çıkardığımız ürünün, en hızlı şekilde lansmanını yapıp, tüm Türkiye'de satışların yayılmasını sağlayacağız. Daha sonra, ürünlerimizin renk ve tarzında yapacağımız çeşitlemelerle, müşterilerimize her zamanki gibi en iyisini, en farklısını, en uygun fiyatla sunacağız. Ardından bu ürünlerin yabancı pazarlara açılmasını sağlayacağız. Hadeks A.Ş. kürk halı koleksiyonunun yanı sıra, el dokuma halıları ile de müşterilerinin beğenisini kazanmaktadır. Örneğin on yıldır ürettiğimiz Uşak Paşa halıları halen modasını korumakta ve geleneksel halıcılığın simgesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Uşak Paşa halısı kullanıcılarından bunca yıl boyunca hiçbir şikâyet gelmemiştir. Önceki yıllar gibi bu yıl da, Hadeks A.Ş. olarak, tüm ürünlerimizle müşterilerimizin hizmetinde olmaya devam edeceğiz.

14.04.2009
Bu haber 9075 okundu.
Yazdır Yorum Yaz
YORUM EKLE
Lütfen yorum eklemek için bilgileri eksiksizce doldurunuz.
Adınız
Lütfen adınızı yazın.Lütfen adınızı yazınız.
Email
Lütfen email adresinizi yazınızGeçersiz email adresi.
Yorum
Lütfen yorumunuzu yazınız.
Yorumunuz çok kısa.
Karakter Kaldı
Son Eklenen Yorumlar

ahsaponline camidonanimlari camifuari carpetsfair.com dekoronline eurasiafloor floor.com.tr hali.com.tr halidergisi halionline halidekorasyon hometechnologiesfair konutonline markagaleri mobilyaonline parkedergisi parkeonline yapionline zeminonline zeminfuari worldfloor worldmosque
2008 © Marka Grup