Döviz Kurları
DOLAR Alış YTL
Satış YTL
 
EURO Alış YTL
Satış YTL

TEKNOLOJİYLE BÜTÜNLEŞEN 20 YILIN BİRİKİMİ

Adem Uğur: "Yakın tarihte yaşanmış olan küresel krizin etkisi halı sektöründe tamamen kalkmış durumda. Şu an ki gidişatla 2013 yılı halı sektörü için daha verimli olacak. Fiyatlandırma politikaları da değişirse halı üreticisi ciddi kârlarla yılı kapatacak."

Olimpiyat Halı’yı bize tanıtır mısınız?

Yaklaşık 20 yıllık bir sektör deneyimimiz var. Fakat Olimpiyat Halı olarak 2009 yılında faaliyete geçtik. Kurmuş olduğumuz yeni fabrikamızda heatset parça ve duvardan duvara halı üretimi gerçekleştiriyoruz. Aile şirketi olmamızın yanı sıra gerek üretim gerekse idari yapılanmamızı kurumsal bir altyapı ile yürütmeye çalışıyoruz.

Ürün yelpazenizi neye göre oluşturuyorsunuz? Bu konuda Ar-Ge çalışmalarınız ne yönde ilerliyor?

Üretim tesisimiz heatset halı grubu üzerine çalışıyor. Haliyle ürün yelpazemiz bu doğrultuda genişletiyoruz. Fakat bunun yanı sıra müşteri taleplerine göre alternatif halı gruplarını da temin ediyoruz. Tamamen müşteri odaklı bir üretim ve hizmet anlayışımız var. Hitap ettiğimiz pazarların ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda ürün yelpazemizi genişletiyoruz. Takdir edersiniz ki halı sektörü sürekli olarak yenilik isteyen bir alan, durum böyle olunca biz her geçen gün Ar-Ge çalışmalarımıza daha çok önem veriyoruz. Daha öncede söylediğim gibi tamamen müşteri odaklı bir üretim ve hizmet anlayışımız var. Bunun paralelinde Ar-Ge çalışmalarımız arz-talep doğrultusunda ilerliyor. Halılarımızın girmediği ülke kalmadı. Müşteriyi başka bir firmadan kendi firmasına kazandırmak uğruna piyasada akıl almaz fiyatlar oluşuyor. Bu durum hepimizi rekabetin en ileri boyutuna itiyor.

Piyasada rekabet gittikçe güç bir hal alıyor. Firma olarak bu rekabete nasıl katılıyorsunuz? Reklam, tanıtım, ürün çeşitliliği, ekip konusunda yeterli misiniz?

Ne yazıktır ki biz halı üreticileri, rekabet konusunda ortak bir karar veremiyoruz. Bildiğiniz üzere Gaziantep halının merkezi konumunda, yani pazarlarda fiyata yön veren en büyük üreticiler burada. Halılarımızın girmediği ülke kalmadı. Müşteriyi başka bir firmadan kendi firmasına kazandırmak uğruna piyasada akıl almaz fiyatlar oluşuyor. Bu durum hepimizi rekabetin en ileri boyutuna itiyor. Firmamızın üretim kapasitesi ve müşteri talep oranı dengede olduğu için zararına satış politikasına asla girmedik, girmeyi de düşünmüyoruz. Firma olarak yeni bir yapılanma içerisindeyiz. Yeni pazarlara ve mevcut pazarlardaki konumumuzu koruyabilmek için elbette reklam ve markalaşma çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor. Çağımızın en büyük gereksinimi olan reklam ve markalaşma bizim için büyük bir önem arz ediyor.

İç ve dış piyasada yaptığınız işler nelerdir? Bu konuda kendinizi nasıl konumlandırıyorsunuz?

Hali hazırda üretim ve satışımızın tamamı yurtdışına, henüz iç pazara girmedik. Kısa süre içerisinde girmeyi düşünmüyoruz. Hem yurt içi hem de yurtdışı üretim tesisini oluşturmak çok meşakkatli ve maliyetli bir yatırım. Şu an için mevcut pazarımız olan yurtdışı ülkelerine hitap ediyoruz. Temennimiz, hem yurtdışında hem de yurtiçinde girmediğimiz pazarın kalmamasıdır.

Katılımcısı olduğunuz 13. Uluslararası Halı ve Zemin Fuarı’ndan beklentileriniz nelerdir?

Olimpiyat Halı olarak biz, bu fuara geçen sene de katılmıştık. Başlangıçta çok fazla bir beklentimiz yoktu. Fakat fuar esnasında beklentilerimizin çok üzerinde bir ziyaretçi oluştu. Tahminime göre bu fuar bir önceki fuara nazaran daha verimli geçecek.

06.03.2013
Bu haber 32086 okundu.
Yazdır Yorum Yaz
YORUM EKLE
Lütfen yorum eklemek için bilgileri eksiksizce doldurunuz.
Adınız
Lütfen adınızı yazın.Lütfen adınızı yazınız.
Email
Lütfen email adresinizi yazınızGeçersiz email adresi.
Yorum
Lütfen yorumunuzu yazınız.
Yorumunuz çok kısa.
Karakter Kaldı
Son Eklenen Yorumlar

ahsaponline camidonanimlari camifuari carpetsfair.com dekoronline eurasiafloor floor.com.tr hali.com.tr halidergisi halionline halidekorasyon hometechnologiesfair konutonline markagaleri mobilyaonline parkedergisi parkeonline yapionline zeminonline zeminfuari worldfloor worldmosque
2008 © Marka Grup